basennancy.reismee.nl

Van Monterey naar San Simeon

Eindelijk een beetje uitgeslapen. Vandaag staat er een korte rit op het programma. Eerst hebben we de 17 mile drive gereden. De route gaat langs hele mooie huizen, de zee en heel veel golfbanen. We hebben wel een paar leuke optrekjes gezien waar we graag zouden wonen, maar dan moet eerst de golf handicap verbeteren anders hoor je er niet bij. Bij Carmel hebben we de 17 mile drive verlaten en zijn door dit stadje heen gereden. Dit is echt een heel leuk plaatsje waar vroeger Clint Eastwood burgermeester was en volgens Nancy woont Doris Day er nog steeds. Na bij Safeway heerlijke dutch crust broodjes gekocht te hebben zijn we highway 1 weer op gegaan om richting San Simeon te rijden. Deze route gaat helemaal langs de grote oceaan. Echt een schitterende route. Onderweg hebben we de overheerlijke broodjes opgesmikkeld en net voordat we in San Simeon aankwamen lagen er Elephant seals op het strand. Deze zijn zeer groot en gooien met zand. Op de parkeerplaats zaten veel eekhoorns die zo uit je hand eten. Helaas kunnen wij geen borden lezen dus hebben we ze gevoerd. Toen we aan het inchecken waren bleek de receptioniste in duitsland gewoond te hebben en wist veel van Nederland af. Toevallig stond er naast ons ook nog een andere vrouw in te checken en zij bleek een Nederlands te zijn die al heel lang in Amerika woont. Na even bijgepraat te hebben zijn we naar onze kamer gegaan en per toeval was het dezelfde kamer als 4 jaar geleden. Inmiddels was het stevig gaan waaien, maar we zijn toch het strand op gegaan en met de voetjes in de zee. Heerlijk. Na het eten nog even lekker uitgewaaid aan het strand en rond 20.15 uur genoten van de zons ondergang.

Groetjes Bas en Nancy

wil en frits.

bas en nancy het zit er bijna op de mooie reis .wij hebben in iedergeval genoten bedankt voor de leuke verhalen en mooie foto,s
een goede reis en een goede vlucht naar huis
tot ziens wil en frits

Erik en Annemarie

Jaaaa! Ze lagen er nog, 'the elephant seals'.
We hebben ze gezegd te blijven liggen totdat jullie langs zouden komen.
Aparte beesten he.

Hamba